pátek 28. září 2012

Peterson Premier System 302



Částí nabídky známého e-shopu Etrafika.cz je i sekce tzv. "dýmek ze sbírek", ve zkratce se jedná o nekouřené dýmky z druhé ruky, pečlivě zkontrolované a nabídnuté k prodeji. Už před časem jsem ve zmiňované nabídce našel i právě představovanou dýmku a byla to jak se říká láska na první pohled. Znáte určitě ten pocit, vidíte krásnou dýmku, kterou sháníte a po které toužíte a v hlavě se rodí to nutkavé pokušení..."Tu musím mít!" A taky se stalo. Stačil jeden telefonát s prodejcem a zakrátko už jsem se z ní mohl těšit.
Jak jsem už psal ve starším článku, ředa Premier System je vylepšená a dražší obdoba známé řady System Standart. Nachází se kvalitativně a cenově mezi zmíněnou řadou System standart a řadou De-Luxe, která je cenově nejvýše a tyto dýmky už bývají opravdu skvostné. Od levnějších standartek se liší kováním ze stříbra a rovněž je o poznání větší než klasická třistadvojka. Rozměry kotle jsou kupodivu téměř stejné, jen je na ní jaksi více dřeva a i náústek je delší a v krčku širší. Rovněž v náústku je rozdíl, resp. v části, která není běžně vidět. Peterson vybavuje řadu Premier hliníkovým šroubovacím chladičem, který se jednoduše šroubuje do nástku, ve kterém je pro tyto účely vyřazaný závit. Účelem je to, že kondenzát se na něm zachytává a pak odkapává do sběrné komory v krčku. Ve výsledku to funguje ještě o něco lépe než u řady System standart, která takto vybavena není. V mém případě by se spíše hodilo napsat "fungovalo", ale k tomu se ještě vrátím. Zkoušel jsem nasadit náústek ze standartky 312(stejný jako u SS 302) - pasuje, ale ten rozdíl ve velikosti hlavičky oproti levnější standartce je pak vidět ještě zřetelněji. Jak je vidět na fotografiích, kresba dřeva je skutečně vyvedená, nádherná, dýmka působí až majestátním dojmem. Původně byla barva moření o poznání světlejší, kouřením dýmka krásně ztmavla a jakoby "vyzrála".


K náústku se ještě vrátím. Je ebonitový, opatřený p-lipem, ale pravý důvod, proč se na něj zaměřuji znovu je trochu někde jinde. Občas se člověku stane s dýmkou nějaká nepříjemná příhoda, za kterou by si lidově řečeno "nafackoval". Mně se povedlo náústek tak nešťastně shodit na zem, že se usazení hliníkového chladiče v náústku poškodilo do té míry, že při pokusu o její vyšroubování šel ven i s částí závitu a co je horší i kusem plastu náústku. Výsledek této nešikovnosti vypadal tak ohavně, že jsem po nezbytném spílání si a pověstném "sypání popela na hlavu" začal ihned uvažovat jak to opravit. Nakonec to bylo vcelku jednoduché. Poškozené zakončení i se závitem jsem odvrtal, zabrousil, začistil a do vzniklého otvoru jsem zalepil filtrový čep na 9mm filtr, který jsem měl doma navíc. Nakonec není ani poznat, že se s náústkem nějak manipulovalo a do uvedeného čepu před kouřením dávám balsový hranolek. Funkci to nakonec plní dobře, ale stále mě ten zásah do dýmky, který byl navíc vynucen jen mou neopatrností mrzí.


Délka: 160mm
Výška hlavičky: 47mm
Šířka hlavičky: 31mm
Rozměry tabákové komory: 22x36mm
Filtr: 9mm
Váha: 66g
Kouřené tabáky: Peterson Sherlock Holmes

Žádné komentáře:

Okomentovat