sobota 3. listopadu 2012

Peterson Aran 120



Řada Aran je u dýmek Peterson synonymem levnějších dýmek, cenově se nacházejí ještě o něco níže než Donegal.
Shape 120 patří určitě k nejelegantnějším tvarům, které u Petersona vyrábí. Tomuto tvaru se také říká "Dublin", je to rovná, útlá dýmka s charakteristickým tvarem hlavičky, který se od její vrchní části plynule zužuje. Výsledkem je krásný, decentní tvar, který se asi nikdy neokouká.
Dýmku jsem pořídil od jednoho dlouholetého člena Dýmky.net, který se před časem zbavoval několika hezkých dýmek a tato byla mezi nimi. Líbila se mi a "dublina" jsem měl tak jako tak v plánu, takže jsem neměl moc o čem přemýšlet.

Jak je vidět na fotografiích, kresba dřeva není nijak výstavní, ale s tím se u Arana tak nějak počítá, přece jen je to levnější řada a opravdu pěknou kresbu budete v této hladině hledat velmi těžko. Je zdobena niklovaným kroužkem, náústek je ebonitový s p-lipem (určitě starší kousek, protože Peterson u této řady od p-lipu už upustil) a je možno použít 9mm filtr. Dýmka byla původním majitelem udržována ve výborném stavu, takže mi nečiní absolutně žádný problém ji bez omezení používat.
Podle vyjádření původního majitele z ní byl kouřen GH Balkan Mixture, což je poměrně výrazná latakiová směs, ale každopádně se z ní asi dlouho nekouřilo, protože zmíněný tabák nenechal v dýmce žádné stopy. A pak že latakiové tabáky se nedají překouřit.

Rozměry dýmky:
Délka: 150mm
Výška hlavičky: 48mm
Šířka hlavičky: 35mm
Rozměry tabákové komory: 22x40mm
Filtr: 9mm
Váha: 35g
Kouřené tabáky: Van Rossems Troost Slices

Žádné komentáře:

Okomentovat