sobota 26. ledna 2013

Stanislav Bent Plateaux

Dýmky Stanislav jsou u nás známé především jako velmi doporučované začátečnické dýmky. V základu se nejedná o bůhvíjak krásné dýmky, ale to přeci jen pro začátečníka není až tak rozhodující věc. Přeci jen málokterý začínající dýmkař má naprosto přesnou představu o tom, do čeho jde, když s dýmkařením začíná a tak je většinou na místě zvolit nějaký ideální kompromis mezi cenou a kvalitou. A to Stanislavky beze zbytku splňují.
Vedle úplně základní a nejlevnější řady Stanislavek však existuje i řada s názvem Stanislav De Luxe, která už je cenově poněkud výše a celkově tyto dýmky vypadají lépe. Mívají už většinou různé doplňky zlepšující jejich vzhled jako jsou kovové prstýnky, akrylové náústky i jiných barev než jenom klasicky černé a v neposlední řadě i lepší kresbu dřeva. V základu jak víme mívají Stanislavky kresbu prakticky nulovou.
K představované dýmce jsem přišel na Aukru. Ono se tam před časem objevilo takových zajímavých dýmek víc, některé se mi povedlo ulovit. Mám takový dojem, že se v podstatě jednalo o výprodej z nějaké rušené trafiky. Dýmky byly všechny nové a nekouřené, jenom náústky měly většinou notně zašlé, což se dá vcelku snadno vyřešit přeleštěním. Cena představované dýmky byla v řádech stokorun, tudíž jsem neodolal.


Dýmka je naprosto typický představitel bentu a to maximálně zahnutého. Celkově se jedná o dosti masivní kousek, má poměrně značnou váhu takže jsem ji dal okamžitě přezdívku "palice". Kresba dřeva je opravdu docela hezká, řekl bych, že ve skutečnosti vypadá mnohem lépe než se mi podařilo zdokumentovat na fotografiích, kazů je minimum. Náústek je sedlový, ebonitový a v tomto případě mi dalo opravdu hodně práce uvést jej leštěním do jakž takž slušného stavu, byl totiž působením světla úplně zelený. Teď to vypadá lépe, i když úplně ono to není. Chystám se to doladit, jakmile se někde dostanu k hadráku. Ponechaná přírodní struktura kořene na vrchní části hlavičky působí velmi efektně a příjemně. Je to v podstatě takový freehand, ale ač jsem spíše na klasiku tak mě tato dýmka zaujala.


Kotel je to skutečně poctivý, s tabákem jsem chvíli váhal. Prvně jsem myslel, že dýmku nechám na nějakou latakii, ale nakonec jsem se zase po čase vrátil k tabáku Mac Baren Navy Flake a právě tuto směs jsem dýmce přidělil. Je to vcelku příjemný tabák, i když má alespoň u mě velké sklony k překouření. Většinou ho zvládnu tak maximálně dvě krabičky za rok, přesto si vlastní dýmku zaslouží. V této dýmce se s ním málokdy při kouření dostanu pod dvě hodiny, takže jedna z dýmek, na které si opravdu musím udělat čas. To zaručuje, že ji nebudu kouřit příliš často a tabák si vždycky vychutnám...(-.

Rozměry dýmky:

Délka: 130mm
Výška hlavičky: 61mm
Šířka hlavičky: 46mm
Tabáková komora: 21x48mm
Hmotnost: 82g
Filtr: 9mm
Kouřené tabáky: Mac Baren Navy Flake

Žádné komentáře:

Okomentovat