pondělí 22. dubna 2013

Peterson Flame Grain XL-13


Flame Grain je řada, která spadá spíše do střední cenové kategorie Petersonu. Vyznačuje se většinou dost hezky vyvedenou kresbou, charakteristickými "plameny", ostatně to už je patrné z názvu.
XL-13 jsem nekupoval novou, vydražil jsem ji na Aukru už před poměrně dlouhou dobou.
Její stav byl poměrně slušný a cena více než zajímavá, dýmka vycházela cenově zhruba na polovinu a nikdo jiný o ni zájem neprojevil, tudíž připadla mně.
I přes uvedený stav se mírné renovaci nevyhnula. Nejvíc práce dal ebonitový náústek, který byl notně zašlý a docela jsem se s ním nadřel, než jsem ho uvedl do použitelného stavu, byl totiž úplně zelený. Tak trochu nechápu, jak může někdo nechat ebonit do tohoto stavu dojít, z dýmky se evidentně kouřilo a nedokážu pochopit, jak to původnímu majiteli mohlo nevadit. Takové "zelenisko" bych se osobně štítil strčit mezi zuby, ale každému co jeho jest...(-.




Vybroušení tabákové komory je pro mě vždycky samozřejmost, rád zakuřuji dýmku od začátku, i když se jedná o estate, navíc z dýmky byl cítit nějaký neidentifikovatelný aromatik, resp. bych to tipnul na směs všech možných tabáků.
Tvarově dýmka zcela odpovídá dýmce Baker Street ze série Sherlock Holmes Original, i když subjektivně mi přijde malinko menší, hlavně co se týká velikosti tabákové komory.
Kresba je opravdu krásná, žádné kazy jsem na ní nenašel, zdobená je klasicky stříbrným prstýnkem s gravírovaným písmem.


Jak jsem napsal výše náústek je ebonitový a s jeho zelenáním neustále bojuji. Je to zajímavé, dýmky mám ve stínu a přesto mi u některých petersonek náústky prakticky neoxidují zatímco u jiných je musím neustále leštit, aby vypadaly k světu. Dýmka je připravena na 9mm filtr a zkus náústku je můj oblíbený p-lip.
Na kouření bez oproy ruky není moc vhodná, i po krátké době v ústech jakoby páčí čelist, takže ji raději kouřím z ruky. Ostatně, ani mi to tolik nevadí, můžu se alespoň při dýmání kochat její krásnou kresbou.


Rozměry dýmky:

Délka: 145mm
Výška hlavičky: 51mm
Šířka hlavičky: 40mm
Tabáková komora: 21x45mm
Hmotnost: 57g
Filtr: 9mm
Kouřené tabáky: Mac Baren Golden Blend

1 komentář:

  1. To zelenání náústku dělá vyšší obsah síry v ebonitu. Různé velikosti náústků se dnes vulkanizují sírou všechny najednou (ne každý druh zvlášť), takže nasycenost sírou je u nich hodně různá.

    OdpovědětVymazat